Valorificarea la maxim a revizuirii managementului reprezinta un aspect critic in derularea afecerii unei organizatii.
Revizuirea managementului reprezinta o parte importanta a succesului unui sistem de management al calitatii, reprezentand o sursa semnificativa pentru imbunatatiri viitoare.
Revizuirea poate fi utilizata pentru a comasa toate elementele programului de calitate, crescand in consecinta gradul de coeziune a sistemului de management al calitatii.
Recomandam sa va concentrati atentia pe tendinte, dovezi obiective si decizii bazate pe date certe si nu pe operatiunile zilnice.
Pentru a eficientiza acest demers trebuie sa juxtapuneti aspectele cheie ale sistemului de managment al calitatii:
• identificarea proceselor esentiale (acele procese care sunt incluse in cadrul sistemului de management al calitatii).
• identificarea obiectivelor de calitate din cadrul proceselor.
• planificarea monitorizarii si evaluarii proceselor.
Managementul identifica evaluarile care trebuie facute si obiectivele de calitate. In cadrul revizuirii managementului, obiectivele legate de imbunatatire pot fi evaluate si pot fi identificate alte obiective, care conduc la imbunatatirea continua.
Revizuirea managemementului trebuie sa abordeze si planificarea calitatii, proiectele viitoare, statusul proiectelor in desfasurare si efectul lor asupra sistemului de management al calitatii. Trebuie luate in considerare si modalitatile pentru a stimula imbunatatirea continua.
Alt aspect important care trebuie abordat in cadrul revizuirii managementului se refera la resurse. Acestea cuprind resursele umane si gradul lor de pregatire, facilitatile existente, echipamentele, etc.
Alte subiecte importante se refera la revizuirea politicii de calitate si a obiectivelor de calitate si la eficienta generala a sistemului de management al calitatii.
Pot fi abordate si alte subiecte, in functie de domeniul in care activeaza organizatia si de natura afacerilor pe care le deruleaza.