Category Archives: Articole
ISO 9001 – Informatii referitoare la aprovizionare
Ghid de implementare ISO 9001: Realizarea produsului (7.0) – Aprovizionarea (7.4) – Informatii referitoare la aprovizionare (7.4.2) Informatii referitoare la aprovizionare – Sinteza ideilor principale ISO 9001 Specificatiile legate de un produs care urmeaza a fi achizitionat trebuie sa faca … Continue reading
Procedurile implicate de obtinerea certificarii ISO 9001
Pentru obtinerea certificarii ISO 9001 trebuie sa implementati un sistem de management al calitatii documentat care indeplineste cerintele prevazute de standardul ISO 9001, sa gestionati acest sistem si sa colaborati cu un organism de ceritificare ISO care sa auditeze sistemul. … Continue reading
Nevoia unui manager de proiect pentru obtinerea certificarii ISO
Compania mea este obligata sa angajeze un manager de proiect pentru a obtine certificarea ISO 9001 ? Nu, nu exista nicio cerinta in cadrul standardului ISO 9001 referitoare la obligativitatea angajarii unui manager de proiect sau a unui auditor certificat. … Continue reading
Revizuirea eficienta a managementului
Valorificarea la maxim a revizuirii managementului reprezinta un aspect critic in derularea afecerii unei organizatii. Revizuirea managementului reprezinta o parte importanta a succesului unui sistem de management al calitatii, reprezentand o sursa semnificativa pentru imbunatatiri viitoare. Revizuirea poate fi utilizata … Continue reading
Cate documente sunt necesare pentru procedurile ISO 9001 ?
Cate documente sunt necesare a fi completate pentru a acoperi setul de proceduri necesare pentru a obtine certificarea ISO 9001? Numarul de documente va depinde de numarul de procese pe care le desfasurati. La randul lor acest numar depinde de … Continue reading
Procesul de achizitie conform specificatiilor ISO 9001
Standardul ISO 9001 detaliza aspectele legate de procesul de achizitie in urmatoarele sectiuni: 1. 7.4.1 – Procesul de achizitie 2. 7.4.2 – Informatii legate de achizitie 3. 7.4.3 – Verificarea produsului achizitionat 1. Procesul de de achizitie Este nevoie sa … Continue reading
ISO 9001 – Crearea de statistici cu privire la orice
Multe organizatii exagereaza cu informatiile colectate, sau cu cele pe care cred ca le-au colectat. Datele sunt importante doar atunci cand sunt relevante pentru organizatie si asigura operarea eficienta a sistemului de management al calitatii. Nu colectati informatii doar pentru … Continue reading
Introducere la serviciile electronice sau e-serviciile ISO
Cursul “Introducere la serviciile electronice sau e-serviciile” organizat de ISO ofera o trecere in revista a principalelor servicii electronice ISO, a continutului fiecaruia si a conditiilor de accesare a serverelor care gazduiesc aceste servicii. Cursul este conceput pentru reprezentantii organismelor … Continue reading
ISO 14001 – principii si particularitati
Standardul ISO 14001 face parte din suita de standarde ISO 14000 elaborata de ISO, Organizatia Internationala pentru Standardizare. Avand ca obiect fundamental detalierea unui sistem de management al mediului, ISO 14001 ia in considerare relatiile complexe dintre organizatia implementatoare si … Continue reading
Ce este o comunitate ISO?
Organizatia Internationala pentru Standardizare elaboreaza si publica standarde internationale la care pot adera in mod voluntar companiile, intreprinderile si administratia publica. Standardele ISO se refera la o mare varietate de bunuri si servicii, de la filetele suruburilor pana la managementul … Continue reading