Category Archives: Standarde

ISO 19011 – Auditarea sistemelor de management

ISO 19011 2011 este un standard pentru auditarea sistemelor de management. Daca trebuie sa realizati audituri de prima sau secunda parte, acest standard vi se adreseaza. Auditurile de prima parte sunt audituri interne. Ele se folosesc pentru a confirma sau … Continue reading

Posted in Standarde | Leave a comment

Sectiunea 4.4.3 a ISO 14001 – Comunicarea

Sunt necesare proceduri ISO 14001 atat pentru comunicarea interna cat si pentru cea externa. Se face observatia ca ISO 14001 doar solicita proceduri, permitand organizatiei sa decida pentru ea insasi gradul de transparenta si de transmitere a informatiei. Oricare ar … Continue reading

Posted in Standarde | Leave a comment

Familia de standarde 14000

ISO 14000 reprezinta o serie de standarde dezvoltate de Organizatia internationala pentru standardizare, pentru a reglementa problematica legata de managementul mediului. Rezumativ managementul mediului implica actiunile care trebuie luate pentru: • minimizarea impactului negativ asupra mediului. • imbunatatirea continua a … Continue reading

Posted in Standarde | Leave a comment

Cerintele ISO 28000 2007

O trecere in revista a standardului pentru securitatea lantului de aprovizionare ISO 28000 2007 Acest material prezinta o trecere in revista pe intelesul tuturor a standardului pentru managementul securitatii lantului de aprovizionare ISO 28000. Nota: ISO 28000 isi prezinta cerintele … Continue reading

Posted in Standarde | Leave a comment

ISO 27001 – sectiunea 7 – Analizati SMSI-ul organizatiei dvs.

Analiza SMSI-ul organizatiei dvs. 7.1 Efectuati analize manageriale. • Efectuati analize manageriale ale SMSI. • Asigurati-va ca managerii organizatiei dvs. analizeaza SMSI la intervalele planificate. • Examinati performanta SMSI. • Examinati caracterul corespunzator continuu al SMSI. • Examinati adecvarea continua … Continue reading

Posted in Standarde | Leave a comment

ISO 10002 – Standardul pentru satisfactia clientilor

ISO 10002 furnizeaza indrumari privind procesul de tratare a reclamatiilor legate de produse in cadrul unei organizatii, incluzand planificarea, proiectarea, functionarea, intretinerea si imbunatatirea acestuia. Procesul de rezolvare a reclamatiilor descris de standard este potrivit pentru a fi utilizat ca … Continue reading

Posted in Standarde | Leave a comment

Standarde ISO pentru Dezvoltarea durabila

Fermele piscicole si acvacultura Comertul cu peste si fructe de mare constituie un domeniu vast, cu crestere rapida. Potrivit Organizatiei ONU pentru Alimentatie si Agricultura (FAO), se prevede ca cererea globala de peste si produse piscicole va creste cu pana … Continue reading

Posted in Standarde | Leave a comment

ISO 19011 2011 – Anexa B.5: Sursele de informare

Atunci cand realizati un audit al unui sistem de management, informatiile pe care le veti aduna vor depinde de domeniul si de complexitatea auditului respectiv si vor proveni, dupa toate probabilitatile, dintr-o varietate de surse. Printre acestea s-ar putea regasi: … Continue reading

Posted in Standarde | Leave a comment

OHSAS – Cerinte privind analiza

Analizati performanta sistemului dvs. de management al sanatatii si securitatii ocupationale. • Analizati-va SMSSO examinand datele de intrare. • Evaluati rezultatele analizelor manageriale. • Generati date de iesire din analizele manageriale. • Comunicati date de iesire din analizele manageriale.

Posted in Standarde | Leave a comment

ISO 13485 – Cerinte privind sistemul

ISO 13485 – Managementul calitatii pentru dispozitivele medicale Cerinte privind sistemul Elaborati un sistem al calitatii pentru dispozitivele dvs. medicale Dezvoltati un sistem de management al calitatii pentru dispozitivele medicale. Implementati sistemul de management al calitatii pentru dispozitivele medicale. Mentineti-va … Continue reading

Posted in Standarde | Leave a comment