Verificarea RMP

Este important de scos in evidenta ca un producator de materiale de referinte este definit in Ghidul ISO 34 drept “o companie care este pe deplin responsabila pentru alocarea unor valori de proprietate si a certificatului pentru materialele de referinta pe care le produce.”

In consecinta, avand aceste definitii, inainte de a achiziona si de a folosi un CRM intr-o analiza, un analist ar trebui sa verifice acreditarea RMP.

Acest lucru poate fi indeplinit cel mai eficient inspectand domeniul de acreditare al RMP si certificatul de analiza al produsului. Cel mai multi RMP isi vor afisa scrisorile de acreditare pe site-urile web sau, alternativ, un analist le poate obtine direct de la organismul de acreditare.

Un analist ar trebui sa garanteze ca un anumit CRM (sau o clasa de CRM-uri) este listat in domeniul de acreditare al Ghidului ISO 34 si ca metoda si tehnica de masurare listate pentru respectivul CRM sunt, de asemenea, listate in domeniul de acreditare al ISO 17025.

Nu este suficient ca un RMP sa declare ca este acreditat cu Ghidul ISO 34 pentru ca cerintele privind posibilitatea de urmarire a produselor sale sa fie valida. Certificarea Ghidului ISO 34 este foarte clara in ceea ce priveste materialele de referinta listate in domeniul de acreditare.

De exemplu, nu este adecvat ca un RMP sa sugereze certificarea Ghidului ISO 34 unor produse sau materiale care au ca baza solutii organice daca domeniul lor este limitat la solutii anorganice.

Ghidul ISO 31, la care face referire Ghidul ISO 34, subliniaza cerintele pentru certificatele CRM. Un laborator ar trebui sa evalueze certificatul de conformitate cu Ghidul ISO 31. Furnizorii care declara ca un certificat “este in conformitate cu Ghidul ISO 31”, ca un produs este “conform Ghidului ISO 34” sau afiseaza un logo al unui organism de acreditare ar putea sa nu ofere CRM veritabile.

Luand in considerare progresul capacitatilor tehnologice, ca si limitele de detectie din ce in ce mai scazute, este clar ca industria a parcurs un drum lung in pregatirea standardelor, astfel incat un analist poate acum sa beneficieze de CRM bine caracterizate, in timp ce obligatia de a indeplini criteriile exigente fixate de Ghidul ISO 34 ramane producatorilor de materiale de referinta. Acum, analistii sunt mai eficienti in a produce rezultate mai precise pentru clientii lor bazandu-se pe materialele de referinta certificate de Ghidul ISO 34. (articol de William Russo, fondatorul ULTRA Scientific, Inc. )

This entry was posted in Articole. Bookmark the permalink.