Beneficiile certificarii ISO 9001:2008 pentru managementul calitatii
Mediul de afaceri pare, adeseori, ca nu reuseste sa recunoasca pe deplin avantajele care decurg din adoptarea standardului ISO 9001 : 2008, conceput de Organizatia Internationala pentru Standardizare. Prea multe organizatii sunt satisfacute de modul in care decurg afacerile lor in mod obisnuit.
Adoptarea standardului ISO 9001:2008 poate avea cele mai benefice efecte asupra infrastructurii de procese si de date a unei companii, poate castiga sprijinul clientilor externi si poate ajuta la castigarea de noi contracte.
Unele organizatii pot, initial, considera ISO 9001:2008 drept o initiativa de documentare si de conformare la cerinte care nu este neaparat necesara, insa dupa ce o companie isi implementeaza un sistem de management al calitatii si obtine certificarea lui (din partea unui registru ISO extern), numeroase beneficii cat se poate de pozitive apar, de cand sistemul este adoptat initial si pana cand el este pe deplin folosit. Iata care sunt unele din avantajele castigate in urma conformarii la standardul ISO 9001:2008:
• Incurajarea calitatii constante, ca si a practicilor si a proceselor de management al afacerilor;
• Garantarea elaborarii, documentarii, respectarii, masurarii si imbunatatirii sistemului calitatii;
• Imbunatatirea gradului de comunicare din cadrul organizatiilor;
• Cresterea pozitiei competitive atat pe plan local, cat si international;
• Riscul ca organizatiile care nu sunt certificate ISO sa fie excluse de la a urmari unele oportunitati de afaceri, inclusiv multe piete internationale;
• Imbunatatirea constantei performatei produselor si serviciilor;
• Cresterea nivelului de satisfactie a clientilor;
• Imbunatatirea perceptiei clientilor;
• Imbunatatirea productivitatii si a eficientei;
• Reducerea costurilor organizatiilor.
Din fericire, ISO 9001:2008 poate fi adoptat de orice organizatie, companie sau proiect printr-o implementare gradata in cadrul fiecarei afaceri, indiferent de domeniul in care activeaza. Acest standard poate acoperi complet domeniul de afaceri al unei intreprinderi.