Patna, India. 22 iulie 2012. Concretizarea planurilor guvernului districtului indian Bihar de a obtine certificarea tuturor celor sase colegii medicale de stat din Bihar conform standardului Organizatiei Internationale pentru Standardizare ISO 9001 prin intermediul Consiliului National de Acreditare pentru Spitale si Furnizori de Servicii Medicale (NABH), in scopul de a le oferi locuitorilor asistenta medicala de calitate, ar mai putea dura destul timp.
O echipa alcatuita din persoane oficiale a vizitat anul trecut colegiile medicale din Bihar pentru a evalua daca acestea detin sau nu suficiente dotari pentru a obtine certificarea ISO 9001:2008. Insa niciun raport, daca exista unul, nu a fost facut public pana acum in aceasta privinta.
Secretarul de stat al sanatatii, Sanjay Kumar, a declarat: “Ceea ce ne lipseste in aceasta privinta este luarea de masuri durabile pentru a ne atinge scopul. Cineva trebuie sa faca acest lucru.”
Kumar a mai spus ca guvernul a angajat un consultant ISO care sa examineze aceasta chestiune in mod aprofundat, iar acesta a identificat deficiente majore, ceea ce a condus la eforturi care se desfasoara si in prezent pentru a rezolva toate problemele si pentru a suplini toate lipsurile.
Acreditarea ISO impune existenta unui numar adecvat de medici, a unor departamente ambulatorii bine puse la punct, a unui personal calificat si a unei infrastructuri fizice excelente. Odata obtinuta certificarea ISO 9001, conducerea spitalului este obligata sa mentina sistemul de management al calitatii si sa il imbunatateasca, deoarece auditurile de supraveghere ISO au loc in fiecare an.
Procesul de certificare ISO pentru spitale implica unele criterii printre care se numara ingrijiri medicale de buna calitate la un pret accesibil, servicii acordate pacientilor in timp util, o buna comunicare cu pacientii, diagnostice si rezultate de laborator fiabile, servicii auxiliare fiabile – cantina, ambulanta si farmacie, un mediu sigur si agreabil si o competenta dovedita a personalului.
Consiliul examineaza in amanuntime infrastuctura si serviciile spitalului, nivelul de pregatire si aptitudinile medicilor si ale celorlalti angajati ai spitalului, rolurile si responsabilitatile tuturor. Numai daca toate cerintele sunt satisfacute se poate acorda o certificare ISO pentru calitate.